Welkom

Welkom bij Shinju Communications.

Reclame & Merkidentiteit

Een merk is sterk als het voor de klant één ultieme reden bevat om het te gebruiken. Dit heet de merkbelofte. Deze vloeit voor uit de merkidentiteit. Een sterk merk verhoogt de waarde van je product. Het verlengt de levenscyclus en de winstgevendheid en het maakt campagnes effectiever. De merkidentiteit is niet zomaar een imago dat je bijstuurt op basis van wat de doelgroep verlangt. Natuurlijk moet hij klantgericht zijn, maar net zo belangrijk zijn je eigen overtuigingen en waarden. Dat maakt het merk authentiek.

 

De merkidentiteit is een zaak van iedereen in de organisatie

De merkidentiteit het geheel van wat alle kennis, vaardigheden en betrokkenheid van de mensen in de organisatie die werken aan het product of de dienst. De merkidentiteit maak je dus met iedereen in de organisatie. Zo krijgt het merk warmte en een menselijke kleur. Dit draagt niet alleen bij aan onderscheid en authentisiteit naar buiten, maar ook aan betrokkenheid binnen in de organisatie.

 

Eigenschappen en kenmerken merkidentiteit

Beschrijf de eigenschappen en kenmerken van je bedrijf of product en je mensen. Het zijn feitelijk die aspecten waaruit je totale product of dienst uit bestaat.


Voordelen merkidentiteit

Vertaal elk kenmerk en eigenschap naar een voordeel. Stel jezelf hierbij de vraag, wat is het voordeel voor mijn klant. Soms is het een functioneel voordeel, in termen van feitelijke concrete gevolgen voor de gebruiker. Soms is het een emotioneel voordeel, een wat meer psychosociaal gevolg. In termen van gevoel en beleving.

 

Waarden merkidentiteit

Vertaal de voordelen naar waarden. Waarden zijn soms universeel zoals geluk, kracht, verantwoordelijkheid, veiligheid. Soms zijn ze gerelateerd aan de productgroep. Bijvoorbeeld bij auto's, veilig weggebruik.


Merkbelofte

Een sterke merkbelofte is drieledig:

  1. Het voldoet aan een de functionele en emotionele behoefte van de doelgroep. (relevant)
  2. Het is een belofte die de concurrent niet biedt. (onderscheidend)
  3. Het wordt bewezen door de eigenschappen van je product, organisatie en/of mensen, je kunt het dus uitleggen. (geloofwaardig)

 

Op zoek naar Reclame & Merkidentiteit voor uw bedrijf?

Neem gerust telefonisch contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek of mail ons uw vragen:

Chat