Welkom

Welkom bij Shinju Communications.

Blog

Bij Shinju Communications geloven wij in het delen van kennis
over onze projecten en nieuwe technologieën.

Blog zoeken

Nieuwsbrief beginner tips

Om te kunnen beginnen met het schrijven van een nieuwsbrief zijn er een aantal punten waar je rekening mee moet houden. Als eerst moet je weten als schrijver van een nieuwsbrief wat precies de inhoud wordt. Je moet weten wat je doelstelling is in het schrijven van de nieuwsbrief en wie voornamelijk je Doelgroep daar in is.

 

Tips nieuwsbrief versturen

Een vacature promoten onder uw bedrijf zodat meer mensen gaan Solliciteren.Een nieuwsbrief maken over een bepaald product waarin aangegeven kan worden waarom het product zo goed is (promoten dus)

Ook is handig om te weten wat de levensstijl is van je doelgroep. Lezen ze vooral overdag?, in de middag? Of misschien zelfs s’ avonds dat zijn allemaal punten waar op gelet moet worden

Als u de nieuwsbrief Via een mail naar uw klanten stuurt is het handig om te letten op aandachtspunten waar een gemiddelde klant naar kijkt. Is de lay-out overzichtelijk? Zitten er aanspreekbare afbeeldingen bij? Ook is het handig om Generieke termen te gebruiken hier in Zoals “beste klant” wat de klanten ook leuk zullen vinden is als een persoonlijke nieuwsbrief wordt gestuurd naar de klant op hun verjaardag bijvoorbeeld.

Dingen waar anders nog opgelet moet worden zijn bijvoorbeeld de Frequentie van een Nieuwsbrief en de lengte per opgaven, een nieuwsbrief is interessanter om te lezen als deze iedere maand uit komt in plaats van dat deze iedere week in de mailbox zal zitten omdat het eventueel irritaties kan opwekken en daarom zal deze dan minder gelezen worden.

Let ook op de teksten die geschreven worden. Graag lezen mensen flot door de teksten heen en slaan meestal deeltjes van de tekst over schrijf dus niet teveel tekst en gebruik ook niet teveel onderwerpen in een nieuwsbrief

Houd er ook rekening mee dat je de nieuwsbrief via een landingspagina hier in is het belangrijk dat deze pagina er aantrekkelijk uitziet en een makkelijke en klantvriendelijk indeling heeft ook moet dit alle benodigde informatie bevatten. En minimaal een “call-to-action” door dit zal de klant een bepaalde actie kunnen uitvoeren zoals bijvoorbeeld invullen van formulieren, iets bestellen of een brochure downloaden.

Print Post E-mail Post
Geralateerde Posts
0 reacties
Laatste reacties
Heidi Huim
Heidi Huim zei op 27 Sep 2012 15:20:19: "Ik werk veel al met blogs die over mijn si..." op Checklist Link Building 2012
Shinju.nl
Shinju.nl zei op 27 Sep 2012 13:44:33: "@2 Ja hoor Johan dat is zowel altijd mogel..." op Semantisch web
Johan zei op 25 Sep 2012 17:10:37: "Een website semantisch laten maken, is dat..." op Semantisch web
Shinju.nl
Shinju.nl zei op 25 Sep 2012 11:12:41: "Ook een goede semantische website of webwi..." op Semantisch web

 

Chat